ITIL 4 Foundation 13.-14.11.2024

Varaudut ja valmistaudut

Varmistat organisaation laadukkaan toiminnan ja saat keinoja tulevaisuuden uhkatekijöihin varautumiseen

Parhaat käytännöt ja esimerkit

Saat lukuisia oikean elämän esimerkkejä parhaiden käytäntöjen hyödyntämisestä

ITIL 4 Foundation sertifiointi

Kehität asiantuntijana omia urakehitysmahdollisuuksia IT-alan tunnetuimman sertifikaatin avulla

Toimivat palvelut ovat yhteiskunnan kulmakivi ja lähes jokaisen palvelun taustalla on nykyään IT-

palveluita. Tämä edellyttää organisaatioilta kokonaisvaltaista lähestymistapaa palveluiden hallintaan.

Palveluihin ja palveluita tuottaviin organisaatioihin kohdistuu nykyään ennennäkemätön määrä

vaatimuksia. Nämä vaatimukset eivät ole vähenemässä, vaan pikemminkin niiden määrä tulee

kasvamaan tulevaisuudessa. Myös toimintaympäristöön kohdistuvat uhkatekijät, kuten kyberuhkat,

maailmassa vallitsevat jännitteet ja vastakkainasettelut asettavat omat haasteensa organisaatioille ja

vaarantavat palveluiden toimivuuden. Tämän vuoksi jokaisen palveluja tuottavan organisaation tulisi

omaksua palvelunhallinnan ja palvelujohtamisen periaatteita ja käytäntöjä, jotka tarjoavat

konkreettisia keinoja näihin haasteisiin vastaamiseksi.

Ota haltuun maailman tunnetuimman palvelunhallinnan viitekehyksen ITIL:n perusteet ja vie oman

organisaation palvelunhallinta uudelle tasolle. ITIL on laajasti hyödynnetty parhaista käytännöistä

koostuva viitekehys, jota hyödynnetään laajasti organisaation koosta ja toimialasta riippumatta.

Myös esimerkiksi NASA ja Microsoft luottavat maailmalla ITIL:n parhaisiin käytäntöihin.

Accredited ITIL ® Foundation training is provided by accredited training organisation (ATO) JSM Consulting Oy. ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited. All

rights reserved.

Kurssin Sisältö

  • Päivä 1 (14.5.2024)

    9:00 Aamukahvi

    Johdanto ja ITIL-pääperiaatteet
    ITIL tausta ja historia
    Palvelu ja palveluajattelu

    Palvelunhallinta käytännössä
    ITIL:n peruskäsitteet

    ITIL 4 -rakenne
    Arvojärjestelmä ja arvojärjestelmän komponentit
    4 palvelunhallinnan dimensiota

    Ohjaavat periaatteet
    ITIL:n 7 ohjaavaa periaatetta

    Arvoketjut ja arvoketjun aktiviteetit Arvoketjun perusperiaate
    Arvoketjun komponentit ja esimerkki syötteet ja tuotokset
    Harjoitustehtävä

    Yhteenveto keskeisistä sisällöistä

    Harjoitustentin ohjeistus

    16:00 Koulutuspäivä päättyy

  • Päivä 2 (15.5.2024)

    9:00 Aamukahvi

    Harjoitustentti 1 läpikäynti
    Harjoitustentin oikeiden vastauksien läpikäynti yhteisesti

    ITIL käytännöt osa 1
    Yleiset palvelunhallinnan käytännöt
    Jatkuva parantaminen
    Tietoturvanhallinta
    Liikesuhteidenhallinta
    Toimittajienhallinta

    ITIL käytännöt osa 2
    Palvelunhallinnan käytännöt
    Saatavuudenhallinta
    Kapasiteetinhallinta
    Muutoksenhallinta
    Julkaisunhallinta
    Häiriönhallinta

    ITIL käytännöt osa 3
    Palvelunhallinnan käytännöt jatkuu
    Ongelmanhallinta
    Service Desk
    Konfiguraationhallinta
    IT-käyttöomaisuudenhallinta
    Palvelupyyntöjenhallinta
    Tekniset hallinnan käytännöt
    Jakelunhallinta


    Koulutuksen keskeisten sisältöjen kertaus
    Vinkit tenttiin valmistautumiseen
    Kysymyksiä ja vastauksia

    16:00 Koulutuspäivä päättyy

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus on suunnattu IT-asiantuntijoille, kehittäjille, johtajille ja esimiehille – kaikille, jotka voivat soveltaa työssään ITIL®:in parhaita käytäntöjä ja kehittää palveluhallinnan sekä palvelujohtamisen ymmärrystään.